Kategorie
Firma

Tani kantor dla biznesu

Firmy mające potrzeby walutowe wiedzą, ile można miesięcznie stracić na wysokich spreadach i dodatkowych opłatach za przelewy krajowe czy zagraniczne. Nic dziwnego, że z bankowych kont przenoszą się do kantorów internetowych.

Jak podaje Walutomat.pl w serwisie zarejestrowanych jest prawie 20 tysięcy firm. Co przyciąga ich do tej największej w Polsce społecznościowej platformy wymiany walut? Przede wszystkim niskie koszty przewalutowań i przelewów. W Walutomat.pl nie ma typowego spreadu, bo walutę tutaj oferują sami użytkownicy. Oni ustalają pasujące im kursy i czekają na oferty. Operator serwisu pobiera tylko niewielką prowizję od kupującego i sprzedającego (maksymalnie 0,2 proc., co przy wymianie 1000 zł stanowi zaledwie 2 zł). Poza tym krajowe przelewy do największych banków są za darmo, a zagraniczne przelewy w bardzo konkurencyjnych cenach.

Przedsiębiorców może przyciągać cena przelewu w trybie OUR, która niezależnie od kwoty wynosi 80 zł. W tym trybie płaci się faktury, by mieć pewność, że kontrahent otrzyma całą wysłaną mu kwotę. O innych korzyściach dla firm można przeczytać na stronie: https://www.walutomat.pl/firmy/.

Drugą ważną rzeczą dla osób posiadających działalność gospodarczą jest wiarygodność danego serwisu. Dlatego warto zwrócić uwagę na długość jego działania w sieci, liczbę klientów, stosowane zabezpieczenia i szyfrowania transakcji. Niewątpliwym atutem największych serwisów jest posiadanie statusu Krajowej Instytucji Płatniczej (KIR), nadawanego przez Komisję Nadzoru Finansowego. To, między innymi, potwierdzenie jakości i wiarygodności kantoru internetowego.

Dla firm liczy się także szybkość przeprowadzanych transakcji. Tutaj warto zwrócić uwagę na niezależne rankingi, organizowane np. przez media, ale też na informacje, które znajdują się na stronie. Przykładowo Walutomat.pl chwali się, że 93 procent wszystkich transakcji realizuje w mniej niż 30 min, a często jest to wręcz kilka minut.

Kantory internetowe i społecznościowe platformy wymiany walut są więc bardzo dobrą alternatywą dla biznesu, jeśli chodzi o korzystanie ze stacjonarnych placówek wymiany walut, czyli z banków i kantorów tradycyjnych. Oszczędności i szybkość transakcji przemawiają za wybraniem wymiany walut w Internecie, która bez problemów funkcjonuje w naszym kraju już prawie 9 lat.

Autor: Tomasz Nordyński

Tomasz Nordyński, redaktor portalu ABC-Podatki.pl, dziennikarz i copywriter finansowy oraz podatkowy. W wolnych chwilach skupiam się na zagadnieniach finansowych oraz administracyjnych.