Wystawianie faktur VAT jest jedną z podstawowych czynności każdego przedsiębiorcy. Jednak w gąszczu przepisów i nakazów można się bardzo łatwo zgubić. Może nas kusić wystawienie faktury wedle wzoru już otrzymanej, ale nie zawsze jest to dobry pomysł. Inni przedsiębiorcy też mogą popełniać błędy!
Kategoria: Firma
Przedsiębiorca w Polsce dużą część spraw urzędowych może już dzisiaj załatwić on-line. . Dlatego, decydując się na rejestrację własnej firmy, dobrze zacząć od założenia Profilu Zaufanego. Posiadając Profil Zaufany możemy szybko i łatwo potwierdzić naszą tożsamość w kontaktach z administracją.
Lista spraw urzędowych, które przedsiębiorca może załatwić przez Internet, nieustannie się wydłuża. W taki sposób możemy nie tylko zarejestrówać firmę, ale również zgłosić zmianę danych firmy, załatwi sprawy w ZUS albo zarejestrować się do VAT.
Do czego służy Profil Zaufany
Profil Zaufany jest przypisany do konkretnego PESEL i dzięki temu pozwala na weryfikację tożsamości osoby załatwiającej sprawę urzędową. Działa tak, jak podpis elektroniczny. Dzięki Profilowi Zaufanemu drukowanie i podpisywanie papierowych dokumentów przestaje być konieczne, a sprawy urzędowe można załatwić elektronicznie.
Jak założyć Profil Zaufany
Profil Zaufany można założyć na dwa sposoby. Pierwszy to rejestracja w serwisie pz.gov.pl, wypełnienie wniosku i wizyta w punkcie potwierdzającym profil. Drugi sposób nie wymaga osobistego stawienia się w punkcie potwierdzającym i polega na założeniu Profilu Zaufanego poprzez serwis bankowości internetowej. Dane użytkownika do serwisu pz.gov.pl w tym przypadku przekazuje bank. Taką usługę świadczą: platforma Envelo.pl, ING, Inteligo, Millennium, Banku Pekao, PKO BP, Santander Consumer Bank, mBank i Alior Bank (aktualna lista na stronie pz.gov.pl).
Profil Zaufany ważny jest 3 lata, ale jego ważność można przedłużać. Założenie Profilu jest bezpłatne.
Sprawy, które można załatwić używając Profilu Zaufanego
Używanie Profilu Zaufanego umożliwia podpisywanie dokumentów, które wysyłamy do urzędów drogą elektroniczną. Profilem można się posłużyć np. rejestrując działalność, rejestrując VAT, załatwiając sprawy w ZUS, występując o koncesje, podpisując JPK_VAT czy występując o zaświadczenie o niezaleganiu z podatkami. Należy pamiętać, że Profilem Zaufanym nie można natomiast podpisywać deklaracji i informacji podatkowych (do tego celu służy serwis e-Deklaracje). Przy pomocy Profilu Zaufanego nie załatwimy także niektórych spraw związanych z prowadzeniem spółek.
Profil Zaufany a podpis elektroniczny
Profil Zaufany służy do kontaktu z administracją. Jest bezpłatny. Przedsiębiorcy, którzy decydują się na komunikację elektroniczną, mogą zamiast lub obok Profilu Zaufanego posługiwać się także podpisem elektronicznym (kwalifikowanym). To rozwiązanie, w przeciwieństwie do profilu Zaufanego jest płatne, ale daje np. możliwość podpisywania dokumentów handlowych.
Więcej informacji na temat Profilu Zaufanego i podpisu elektronicznego znajdziesz na stronie biznes.gov.pl/profil
W obecnych czasach, pomimo tego, że rynek pracownika ma się coraz lepiej w naszym kraju, każdy powinien zdawać sobie sprawę, że dodatkowe studia, kursy czy szkolenia są jedną z najlepszych dróg, jeżeli zależy nam na odniesieniu zawodowego sukcesu. Nie inaczej jest w przypadku osób, które zdecydują się na karierę specjalisty ds. kard i płac.
RODO – co oznacza dla Twojej firmy?
Tani kantor dla biznesu
Firmy mające potrzeby walutowe wiedzą, ile można miesięcznie stracić na wysokich spreadach i dodatkowych opłatach za przelewy krajowe czy zagraniczne. Nic dziwnego, że z bankowych kont przenoszą się do kantorów internetowych.
Zawód: księgowy. Nuda czy wyzwanie?
Osoby prowadzące działalność gospodarczą mają prawo w dowolnym momencie zawiesić i odwiesić działalność gospodarczą. Warunkiem zawieszenia działalności jest jedynie niezatrudnianie pracowników. Jak zawiesić i wznowić działalność gospodarczą? Jakie dokumenty potrzebujemy i gdzie je złożyć? Poniżej poradnik dla przedsiębiorców.
W styczniu 2017 roku w życie weszło kilka zmian podatkowych dotyczących przedsiębiorców. Jakie są to zmiany? Jak rozliczyć firmę w 2017 roku? O czym muszą pamiętać przedsiębiorcy rozliczając swoje podatki?
Termin rozliczenia PIT-28 mija 31 stycznia 2017 roku. Jak najszybciej rozliczyć deklarację dla podatników na ryczałcie ewidencjonowanym i otrzymującym przychody z najmu? Rozlicz PIT 28 przez Internet! Poniżej prosty i krótki poradnik w jaki sposób rozliczyć PIT-28 online.