Do kiedy otrzymam PIT-11?

Pytanie: Choć zbliża się już termin rozliczeń podatkowych, nie otrzymałem jeszcze formularza PIT 11. Do kiedy pracodawca jest zobowiązany mi go dostarczyć?

 

Odpowiedź: Dostarczenie pracownikowi druku PIT 11 to obowiązek każdego pracodawcy. Dokument ten określa wysokość uzyskanych przez podatnika dochodów i trafia zarówno w jego ręce, jak i do urzędu skarbowego.

Pracodawca jest zobowiązany dostarczyć PIT 11 najpóźniej do dnia 29 lutego bieżącego roku za rok poprzedzający rok bieżący.

Jeśli w trakcie roku podatkowego zmieniamy pracę, możemy wnioskować o wcześniejsze wydanie tego dokumentu. Pracodawca powinien wtedy wydać nam PIT-11 do 14 dni od dnia otrzymania wniosku.

 

 

Brak PIT-11 od Pracodawcy – co zrobić?

Możemy ubiegać się u pracodawcy o wydanie, ponaglać i oczekiwać wykonania obowiązku, natomiast brak druku PIT11 od pracodawcy nie zwalnia nas z obowiązku podatkowego. Nie przedłuża nam także terminu jego złożenia. Warto o tym pamiętać. W najgorszym przypadku czeka nas wypełnienie deklaracji na własną rękę, i ew. korekta po czasie.

Kilka deklaracji PIT-11

W przypadku pracy w kilku miejscach w ciągu jednego roku podatkowego otrzymamy kilka różnych deklaracji PIT-11. Nie zmienia to jednak sposobu rozliczenia PIT-37, musimy zwyczajnie zsumować otrzymane druki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *